تحقیق در مورد آثار روانی و گارگردهای روانشناسی تبلیغات
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه
قسمتی از متن .doc :
آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات
تبلیغات چیست؟ در چه مواردی باید تبلیغ کرد؟ نقش تبلیغات در جهان امروز چیست؟ تأثیر روانی تبلیغات بر ذهن انسان چگونه است.
مقدمه:
امروز ما در عصر ارتباطات بسر میبریم، دورانی که مشخصه بارز آن تلاش برای باور های همگانی است. زمانی که با حضور شبکه های ماهواره ای و کامپیوتری فاصله نقاط کره زمین نامفهوم شده است با وجود شبکه های کامپیوتری می توان از همین جا به طرف دیگر کره خاکی رفت. وارد کتابخانه ای در محله کوچکی در فلان شهر شد و سراغ یک جلد کتاب را گرفت. اکنون در هر دقیقه هزاران کالای نو در سطح جهان وارد بازار می شودکه تکمیل تر و کار آمد تر از قبل بوده است و تولید کنندگان می کوشند تا بازار هایی برای محصولات خود پیدا کنند ولی چگونه و در کجا شاهد هستیم که شبکه های ماهواره ای علاوه بر پیامدهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ابزار ارزان در سطح وسیعی برای کالاهای تجاری نیز می باشد و کشورهای غربی با آوردن ماهواره ها به مشرق زمین علاوه برفرهنگ و علم،بازار فروش خوبی برای کالاهای خود پیدا کرده اند بطوری که کمپانی های بزرگ مثل تویوتا باید برای تبلیغ خود در این شبکه ها آگهی بدهند، زیرا در کشور ژاپن پدیده های شبکة ماهواره ای بیشتر از شبکه های داخلی است. امات در کشور ما تبلیغات حیطه و شکلی دیگر دارد و قابل مقایسه با کشور های قبلی نیست. در این نوشته ابتدا به تعریف تبلیغات، شرایط تبلیغ و سپس به بررسی روانشناسی تبلیغات، حیطه و انواع تبلیغات در جهان می پردازیم و در انتها توجه شما را به نظر چندین تولید کننده در مورد تبلیغات کالاهای خود و در مقابل، نظر افراد را در مورد کالاهای تبلیغاتی جلب می نمائیم.
تبلیغات چیست؟
ساده ترین تعریفی که می توان برای آن داشت این است که بگوییم رساندن پیام یا خبر است. تبلیغات یعنی انتشار و ترویج منظم و برنامه ریزی شده در یک کالا یا یک نظر ویا عمل و فرایند اشتغال دانش یا مهارت. تبلیغ در غرب چنین تعریف شده. ایجاد تغییرات مطلوب در افکار عمومی به منظور رسیدن به اهداف مشخص و در کنار تعریف تبلیغ باید گفت که مکان آن اغلب در نشریات شبکه های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره ای و پوستر های سطج شهر است. همنچنین باید گفت که در حیطة سیاست. سینما و تجارت کاربر فراوانی دارد که آن را می توان در چهار مورد زیر خلاصه کرد:
منبع پیام: یعنی چه کسی بیان کننده تبلیغ است.
خود پیام: یعنی چه چیزی را تبلیغ می کنیم.
زمینه ارائه پیغام: چگونه و در چه وضعیتی تبلیغ می شود.
پیغام برای چه گروهی: مخاطبین پیغام تبلیغی چه کسانی هستند.
منبع پیام آن کسی است که به بیان و توصیف کالا می پردازد. لحن بیان. وضع ظاهر، لباس، تخصصی که گوینده دارد و محبوبیت آن شخص در اجتماع همه باعث می شود تا افراد به خرید کالا ترغیب شوند.
خود پیام که می تواند کالا و عقیده باشد، به تنهایی بسیار مهم است. پیام باید موضوعی باشد که عواطف، هیجانات و احساسات مخاطبین را برانگیزد. مثلاً احساس ترس در پذیرفتن واکسن ها مؤثر می باشد یا احساس میهن دوستی و مبارزات سیاسی یک فرد می تواند بیشترین توجه را جلب کند.
محتوای پیام: پیام باید با عقاید و باور های قومی و ملی و جامعه بسیار نزدیک باشد و بطور مداوم ارائة شود تا دوام بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد. همچنین زمینه. تصویر و محیطی که در آن تبلیغ می شود بسیار مهم است. رنگها و موسیقی حروف و کلمات در کنار یکدیگر تعداد بیشتری از افراد را بسوی خود جلب می کند و محرک و تحریک چشم و گوش و ذهن افراد بایستی از حروف درشت و رنگی عکسهای زمینه بسیار زیبا، نورهای رنگی، تصاویر کامپیوتری، صدای افراد محبوب، آهنگهای شاد و روح بخش، اشعار و احادیث بزرگان استفاده می کنند.
مخاطبین هدف تبلیغات هستند.
سایر محصولات :
تحقیق در مورد آثار روانی و گارگردهای روانشناسی تبلیغات
تحقیق در مورد آثار...
تحقیق در مورد شش سیگما wordتحقیق در مورد شش سیگما...
تحقیق درباره ctتحقیق درباره ct...
دانلود مقاله تفاوت بیوراکتورها با راکتورهای شیمیاییدانلود مقاله تفاوت بیوراکتورها...
تحقیق درباره CPU2تحقیق درباره CPU2...
تحقیق در مورد آب و خواص آنتحقیق در مورد آب و خواص آن...
تحقیق در مورد شرکت فرش باستان یزد wordتحقیق در مورد شرکت...
دانلود مقاله تعیین وزن اتمی منیزیمدانلود مقاله تعیین وزن اتمی منیزیم...
تحقیق درباره CPU1تحقیق درباره CPU1...
تحقیق درباره CPUتحقیق درباره CPU...
دانلود مقاله تعیین مقدار اکسیژن محلول DOدانلود مقاله تعیین...
تحقیق در مورد شرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفت wordتحقیق در مورد شرکت تجهیزات...
تحقیق درباره CNG چیستتحقیق درباره CNG چیست...
دانلود پاورپوینت روشهای کنترل علفهای هرزدانلود پاورپوینت روشهای کنترل علفهای هرز...
تحقیق درباره cncتحقیق درباره cnc...
دانلود مقاله تعیین افت انرژی در اجزای یک سیستم لوله کشی با قطرکوچکدانلود مقاله تعیین افت انرژی...
تحقیق در مورد شایسه سالاری wordتحقیق در مورد ...
دانلود مقاله تعریف سیالدانلود مقاله تعریف...
پاورپوینت درمورد معماری دوره ی روم باستان 23 اسلایدپاورپوینت درمورد معماری دوره ی روم...
تحقیق در مورد سیستم مدیریت LMS wordتحقیق در مورد سیستم...
دانلود مقاله تعریف انفجاردانلود مقاله تعریف...
تحقیق در مورد سیاستهای مدیریتی wordتحقیق در مورد سیاستهای مدیریتی...
دانلود مقاله تعریف انتالپیدانلود مقاله تعریف انتالپی...
پاورپوینت درمورد معانی DNS ISP WSP 39 اسلایدپاورپوینت درمورد معانی...
دانلود مقاله تعریف سوربیتول و خواص و کاربردهادانلود مقاله تعریف سوربیتول...
تحقیق در مورد سیر تحول مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان wordتحقیق در مورد...
دانلود مقاله تعریف امواج اولتراسوند فراصوتدانلود مقاله تعریف امواج...
پاورپوینت درمورد مشاوره گروهی 15 اسلایدپاورپوینت درمورد مشاوره گروهی 15 اسلاید...
تحقیق در مورد زمینه های بنیادی مدیریت تحول wordتحقیق در مورد...
دانلود مقاله تعادل شیمیاییدانلود مقاله تعادل شیمیایی...
پاورپوینت درمورد مستند سازی 30 اسلایدپاورپوینت درمورد مستند سازی 30 اسلاید...
تحقیق در مورد زمان سنجی wordتحقیق در مورد زمان سنجی word...
دانلود مقاله تصفیۀ فاضلاب های شهریدانلود مقاله تصفیۀ فاضلاب های شهری...
دانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آباداندانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی پسآب...
پاورپوینت درمورد مروری بر سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر وب WISپاورپوینت درمورد مروری بر سیستم های اطلاعاتی...
تحقیق در مورد رویکرد تی ئی ای ام wordتحقیق در مورد ...
دانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتیدانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی پسآب...
پاورپوینت درمورد مراحل و قوانین ثبت اختراع 23 اسلایدپاورپوینت درمورد مراحل...
تحقیق در مورد روش تحقیق wordتحقیق در مورد روش تحقیق...
دانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلابدانلود مقاله تصفیه بیولوژیکی آب و فاضلاب...
پاورپوینت درمورد مدیریت کیفیت QM 43 اسلایدپاورپوینت درمورد مدیریت کیفیت QM 43...
تحقیق درمورد 11 سپتامبرتحقیق درمورد 11 سپتامبر...
تحقیق در مورد راهنمای کامل مدیریت wordتحقیق در مورد راهنمای کامل مدیریت...
تحقیق در مورد پیدایش پرسپکتیو در آثار هنری و معماریتحقیق در مورد...
پاورپوینت درمورد مدیریت پورتفولیوی پروژه 15 اسلایدپاورپوینت درمورد مدیریت پورتفولیوی...
دانلود مقاله تصفیه آب خنک کنندهدانلود مقاله تصفیه...
تحقیق در مورد پیوند کووالانسیتحقیق در مورد پیوند کووالانسی...
پاورپوینت درمورد مدیریت رفتار سازمانی 26 اسلایدپاورپوینت درمورد مدیریت رفتار سازمانی 26...
تحقیق در مورد دمینگ wordتحقیق در مورد دمینگ word...
دانلود مقاله تصفیه پساب های صنعتیدانلود مقاله تصفیه...
مجله Auto Restorerمجله Destiny شماره 69
تحقیق در مورد گزارش کارآموزی زراعت سویا 31 ص
تحقیق در مورد گلخانه 22 ص
تحقیق در مورد گزارش کار آموزی ریخته گری 47 ص
تحقیق در مورد گروههای سازگاری رویش در قارچ 45 ص
تحقیق در مورد کوبیسم
تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص
تحقیق در مورد کاربرد ربات در دریا 15 ص
تحقیق در مورد کابل ها 50ص
تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم
تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص
تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم
تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم
تحقیق در مورد چک 10ص
تحقیق در مورد عدالت در یونان باستان و ایران 38ص
تحقیق در مورد عکس شیخ صفی
تحقیق در مورد فخرالدین اسیعد گرگانی
تحقیق در مورد عارضه گودی کمر
تحقیق در مورد فداییان اسلام 14 ص
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص
تحقیق در مورد علوم محاسباتی و علم نانو 38 ص
تحقیق در مورد عصر مدرن و شکوفایی اقتصادی 20 ص
تحقیق در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص
تحقیق در مورد عشایر خوزستان
تحقیق در مورد شرکت سهامی 32 ص
تحقیق در مورد فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرفکننده
تحقیق در مورد طرز کار آسانسور 32 ص
تحقیق در مورد علم ریاضیات 19 ص
تحقیق در مورد علل پیشروی مسلمانان در ایران و شکست ساسانیان 29 ص
تحقیق در مورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 28 ص
تحقیق در مورد سیستم مخابرات
تحقیق در مورد شرکتها ، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و آرمان توسعه هزاره 77 ص
تحقیق در مورد سیمپیچی موتور خادمی
تحقیق در مورد غلامحسین بنان افتخاری سراج 13ص
پاورپوینت در مورد مدیریت زخم های فشاری
تحقیق در مورد پول و ارز بانکداری
کلمات کلیدی :گارگردهای روانشناسی بلیغا مورد آثار روانی شبکه های منبع پیام بلیغا حیطه پیام یعنی خود پیام پیام باید بلیغا افراد ماهواره بسیار کالاهای مخاطبین زمینه
- ۹۶/۰۸/۰۹